Rottnest Island! - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Iske - WaarBenJij.nu Rottnest Island! - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Iske - WaarBenJij.nu

Rottnest Island!

Door: Iske

Blijf op de hoogte en volg Iske

05 Januari 2023 | Australië, Rottnest Island

05-01-2023: Hallo allemaal! Nodig tijd voor een update van onze kant!

Afgelopen dagen is er weer heel veel gebeurd en hebben we mega leuke dingen gedaan en gezien! Maar eerst zal ik jullie ons avontuur naar Rottnest Island vertellen! We hadden de boot (Ferry die je naar het eiland toe vaart)voor half 10 geboekt! Dus dat was wekker zetten, omdat we naar Fremantle (Perth) moesten rijden. Vanuit Armadale (waar wij in onze B[e-38]B zaten) is dat ong 45 minuten rijden. Dus om half 9 zijn we in de auto gestapt en gelukkig was het rustig op de weg dus konden we goed doorrijden!

Maar ja, dan komt het parkeren! Het gebied rondom de Ferry is mega groot, en de parkeerplekken die daar dichtbij zijn mag je maar maximaal 4 uur parkeren. Wij zouden een dag naar het eiland, dus 4 uur zou te kort zijn…

Ik zeg tegen Floris, zet nou gewoon neer, we wagen de gok. Maar ja, Floris, goudeerlijk als die is, die zegt, ik zoek eerst wel naar een andere plek om te parkeren (hij had nog 4 minuten voordat de boot weg zou gaan!) Na anderhalve minuut is hij toch maar overstag gegaan en hebben we de gok gewaagd om op de 4 uurs parkeer plek te gaan staan![e-270c][e-1f3fb]

Op met de Ferry naar Rottnest Island! En wat was het daar mooi! We hebben een bustier gedaan zodat we het hele eiland konden zien! Bij het zuidelijkste punt mochten we de bus uit, maar laat nou net Lukas afgezakt zijn op Floris z’n schoot…[e-1f60a][e-1f643][e-1f60f]

Maar wel echt weer de moeite waard om daar te zijn! Prachtige baaien, mooie witte stranden, kortom, alles is mooi! Na de bus toer hebben we lekker gezwommen met de kids en toen weer met de Ferry naar het vasteland!

Eerst gekeken of onze auto er nog stond en ja hoor hij stond recht tegenover de Ferry! Niet weggesleept, geen boete, het geluk is met de dommen zeggen ze dan!![e-1f92d][e-1f44d][e-1f3fb][e-1f92a]

Eenmaal in Freemantle terug zijn we naar Perth west gereden, naar een Spurr (restaurant). Dit kennen we vanuit Zuid Afrika, de burgers en uienringen zijn daar mega lekker! Normaal gedragen we ons redelijk in een restaurant, maar nu hebben we geschrokt, niet normaal (wel weer ouderwets lekker trouwens!).[e-1f973][e-1f607]

Gister zijn we naar een Koala park geweest met de kids. Hier waren allerlei dieren te vinden, Kangaroos, emoes, krokodillen, struisvogels etc. We mochten zelfs de koala’s nog vasthouden! (Wist je dat deze dieren 18-20 uur slapen per dag?)[e-1f971][e-1f634][e-1f428]

Vandaag hebben we ‘proef’ gesnorkeld, zaterdag gaan we bij de Busselton Jetty snorkelen (daar schijnen hele mooie vissen te zwemmen). Vandaag geen vissen gespot, wel een Shark!![e-1f988][e-270c][e-1f3fb]

Je maakt nog ers wat mee hier in Australië![e-1f602]

Geweldig en wat een mooie foto’s weer [e-1f60d]

• 08 Januari 2023 - 20:54

Marina:

Wat ontzettend mooi in Australië! Wij genieten mee vanuit Tollebeek

Prachtige ervaringen, ook voor de kinderen zég, het klinkt fantastisch en wat een mooie foto's [e-1f917] ook van het snorkelen. Wat zal het daar mooi zijn onder water ook.

Wat super schattig, de koala's. Echte knuffels voor Arjan [e-1f60d]

Jelle, Siebe vraagt, neem even een burger mee voor me[e-1f605] daar kan vast geen macsmek tegenop.

Groetjes van ons en nog een prachtige laatste week toegewenst [e-1f618]